הטיית הפרסום היא הנטייה של כתבי עת מדעיים להימנע מפרסום של מחקרים שתוצאותיהם אינן מובהקות סטטיסטית. במובנה הרחב יותר (הטיית הפצה) ההתייחסות היא לכל הטייה שמקורה בהעדפות העורכים לגבי פרסום מאמרים מחקריים. הטיית הפרסום נחשבת לאחת מההטיות החמורות בשיטה המדעית, אך למרות העלייה במודעות להטיית הפרסום ובמחקר אודותיה, עד כה הניסיונות להתגבר עליה היו נקודתיים ולא כללו שינוי רדיקלי של השיטה המדעית. מכון אלבק מעודד חתירה לקראת שיטה מדעית המשוחררת מהטיית הפרסום ומציע במה לפרסום מאמרים ומחקרים בנושאים הבאים:
- מאמרים שנדחו או שלא נכתבו מראש, בשל הטיית הפרסום*
- מחקרים אודות הטיית הפרסום, הגורמים לה והשלכותיה בתחומים שונים
- מאמרים המציעים או סוקרים דרכים לפתרון הטיית הפרסום
- מאמרי ביקורת כלליים על הטיות בהבניית הידע, הכוללים בין היתר התייחסות להטיית הפרסום
- ועוד
להגשת מאמרים לקול הקורא פעלו לפי ההנחיות בדף הגשת מאמרים. למידע נוסף ניתן לפנות אלינו במייל submissions@albeck.org.il
*אחת הטענות התומכות באי-פרסום של מחקרים שתוצאותיהם אינן מובהקות סטטיסטית היא שיתכן שחוסר המובהקות נובע ממהימנות נמוכה של המדידה. לכן, אם בחרתם בקטגוריה זו, יש להתייחס בגוף המאמר לסוגיה זו ולהראות שהתוצאות הלא-מובהקות לא נובעות מבעיה במדידה.
ההגשה עד 1/3/2020